FEF28692-42BA-4682-9B0E-65E763DEC86ECreated with sketchtool. 4A43540B-1C28-4962-B449-90034EEF854FCreated with sketchtool. ECB1BDDA-B786-43A8-9FD7-EF996945CDC3Created with sketchtool. A34FE477-3312-4769-9533-6DA7FC21017DCreated with sketchtool. A8D4AAF0-673E-4A2F-B61C-C1980AAC8A34Created with sketchtool. D5F0A2A9-4853-4DB9-ABD8-38F5996859A6Created with sketchtool. F917CBD0-2B6C-4C4E-9DF1-3895D38C8D89Created with sketchtool. D9365696-F1DB-4850-8EF2-6179F2630B7CCreated with sketchtool. 174747ED-260B-46D5-92F9-65FEC16A2F11Created with sketchtool. arrow-down arrow-left arrow-right bflogo-201511bigfish breadcrumbarrow DFDF6064-34C9-494C-8E56-0F41EB688F25Created with sketchtool. circle-arrow 1CDE6570-4337-40E3-A28F-C3166B3846E2Created with sketchtool. facebook Asset 2galeria h3-lines hc-logo-single-line hc-uszt hc-youtube 3B913900-D411-429E-A722-318666A8E5AACreated with sketchtool. 8B3AE5D7-E6A3-4987-8BEC-4D572F313104Created with sketchtool. 7808A7A5-E6AD-4C8A-B1B6-A3F98AC1F75ECreated with sketchtool. 46CBBF29-A1C4-4965-A148-337FF4570255Created with sketchtool. FAE763BD-87CE-4522-9744-4D9075EA9E98Created with sketchtool. 65AE8A86-E4EA-452B-B1FF-B5C685074060Created with sketchtool. 6C297B72-A6FA-4095-B60A-FB7DE5828F6FCreated with sketchtool. 01662BE8-1806-44E7-B8B5-D04BDD6D68B8Created with sketchtool. E57EA7B1-8259-49E6-926E-247D00371D93Created with sketchtool. DA5BF16E-6084-439D-8902-508F1A86A98CCreated with sketchtool. CD7DAAC9-C179-4130-9DB4-042921B45398Created with sketchtool. 16E3D454-B10C-49D7-9E87-F8BA4A58F1E2Created with sketchtool. B9480AF0-7763-4A42-AC5C-CA335ED5B8FDCreated with sketchtool. 265DB14E-7E73-4CC1-8EE2-5A9EEEFF017ACreated with sketchtool. 6FBF28E8-96ED-4564-A582-A65BBBC88DD2Created with sketchtool. 13C05BE2-42CF-4E50-903F-A36816270AFFCreated with sketchtool. image-lines-small image-lines instagramkepnagyitas linkedin logo-slogan logo_sq magyarbrands MDS-powered-by-HCCreated with Sketch. MDS-powered-by-HCCreated with Sketch. 8C5A43CE-6930-48C1-AB1F-0872853A45ABCreated with sketchtool. 0599D005-5CA0-4EE3-A544-3403AF4E3EFBCreated with sketchtool. E8F959BC-AD47-4EB6-BC63-7E271D82829ECreated with sketchtool. pager-arrow-left pager-arrow-right Fill 3Created with Sketch. pilot-pipe B06AF457-4BBA-4052-A42C-E636CE7D0DD3Created with sketchtool. search-thin search small-arrow-down-grey small-arrow-down-white small-arrow-down

Globális UTM piac

Globális UTM piac

A globális UAS Traffic Management (UTM) piac 959,2 millió USD-t fog érni 2019 és 2023 között az Unamnned Airspace felmérése alapján.

„A korábban becsülttől eltérően jelentős növekedés figyelhető meg a kiadások tekintetében”, nyilatkozta a jelentés szerzője, Philip Butterworth-Hayes, továbbá rávilágított az utóbbi 6 hónapban az UTM technológiák fejlesztésére irányuló előre lépésekre is, főként Európában. „De igen széles rés marad az európai szervek által felvázolt UTM technológiai telepítési terv, illetve az egyes államok által tervezett tényleges UTM telepítési megoldások között, ugyanis a legtöbb kormány az európai elvárt szinthez képest gyorsabban és széleskörűbben valósítja meg elképzeléseit.”

„Az USA-ban a LAANC programot az FAA 14 támogatóval együttműködve valósította meg azért, hogy biztosítsa a drón üzemeltetők számára az alacsony szintű légtérhez való hozzáférést. Ám a LAANC nem egy kereskedelmi UTM szoltátatás, és ebből is kifolyólag egyre inkább megfigyelhető, hogy az USA legalább 2 év lemaradásban van néhány európai országhoz képest az első generációs UTM rendszerek telepítése terén, amely magába foglalja a drónok azonosítását és nyomon követését is, fizetéses alapon.

Az UTM piac megnyitásához a kulcs nem más, mint a BVLOS (Látástávolságon túli repülések) repülések engedélyezése ipari környezetben.

„Az továbbra sem egyértelmű, hogy milyen módon lehet a BVLOS repülések engedélyezését felgyorsítani a következő 18 hónapban a jelenlegi szabályozások mellett”, mondta Butterworth-Hayes.

„Továbbá, tekintélyes különbséget lehet felfedezni az első UAM (Urban Air Mobility) rendszer alkalmazói (Szingapúr és Dubai) és a világ többi része között. Ennek egyik oka, hogy az UTM és az UAM többé már nem önálló ágazatoknak tekinthető. Egy sokkal tágabb és komplexebb folyamatnak a részei, melynek célja a teljes légtér működési környezetének a digitalizálása (60,000 láb feletti légtér, a közelkörzeti iránytás és a repülőtéri működési környezet).

 

Forrás: Unmanned Airspace