FEF28692-42BA-4682-9B0E-65E763DEC86ECreated with sketchtool. 4A43540B-1C28-4962-B449-90034EEF854FCreated with sketchtool. ECB1BDDA-B786-43A8-9FD7-EF996945CDC3Created with sketchtool. A34FE477-3312-4769-9533-6DA7FC21017DCreated with sketchtool. A8D4AAF0-673E-4A2F-B61C-C1980AAC8A34Created with sketchtool. D5F0A2A9-4853-4DB9-ABD8-38F5996859A6Created with sketchtool. F917CBD0-2B6C-4C4E-9DF1-3895D38C8D89Created with sketchtool. D9365696-F1DB-4850-8EF2-6179F2630B7CCreated with sketchtool. 174747ED-260B-46D5-92F9-65FEC16A2F11Created with sketchtool. arrow-down arrow-left arrow-right bflogo-201511bigfish breadcrumbarrow DFDF6064-34C9-494C-8E56-0F41EB688F25Created with sketchtool. circle-arrow 1CDE6570-4337-40E3-A28F-C3166B3846E2Created with sketchtool. facebook Asset 2galeria h3-lines hc-logo-single-line hc-uszt hc-youtube 3B913900-D411-429E-A722-318666A8E5AACreated with sketchtool. 8B3AE5D7-E6A3-4987-8BEC-4D572F313104Created with sketchtool. 7808A7A5-E6AD-4C8A-B1B6-A3F98AC1F75ECreated with sketchtool. 46CBBF29-A1C4-4965-A148-337FF4570255Created with sketchtool. FAE763BD-87CE-4522-9744-4D9075EA9E98Created with sketchtool. 65AE8A86-E4EA-452B-B1FF-B5C685074060Created with sketchtool. 6C297B72-A6FA-4095-B60A-FB7DE5828F6FCreated with sketchtool. 01662BE8-1806-44E7-B8B5-D04BDD6D68B8Created with sketchtool. E57EA7B1-8259-49E6-926E-247D00371D93Created with sketchtool. DA5BF16E-6084-439D-8902-508F1A86A98CCreated with sketchtool. CD7DAAC9-C179-4130-9DB4-042921B45398Created with sketchtool. 16E3D454-B10C-49D7-9E87-F8BA4A58F1E2Created with sketchtool. B9480AF0-7763-4A42-AC5C-CA335ED5B8FDCreated with sketchtool. 265DB14E-7E73-4CC1-8EE2-5A9EEEFF017ACreated with sketchtool. 6FBF28E8-96ED-4564-A582-A65BBBC88DD2Created with sketchtool. 13C05BE2-42CF-4E50-903F-A36816270AFFCreated with sketchtool. image-lines-small image-lines instagramkepnagyitas linkedin logo-slogan logo_sq magyarbrands MDS-powered-by-HCCreated with Sketch. MDS-powered-by-HCCreated with Sketch. 8C5A43CE-6930-48C1-AB1F-0872853A45ABCreated with sketchtool. 0599D005-5CA0-4EE3-A544-3403AF4E3EFBCreated with sketchtool. E8F959BC-AD47-4EB6-BC63-7E271D82829ECreated with sketchtool. pager-arrow-left pager-arrow-right Fill 3Created with Sketch. pilot-pipe B06AF457-4BBA-4052-A42C-E636CE7D0DD3Created with sketchtool. search-thin search small-arrow-down-grey small-arrow-down-white small-arrow-down

Az Egyesült Királyság repülőterein napi 1,93 drón incidens észlelhető

A Counter UAS (C-UAS) rendszerek gyártója, a Dedrone összeállított egy tanulmányt az Egyesült Királyság repülőtereit érő „drónbehatások” vizsgálata céljából, mely a „Dedrone UK Airport Counter-Drone Study 2018” címet kapta.

A Counter UAS (C-UAS) rendszerek gyártója, a Dedrone összeállított egy tanulmányt az Egyesült Királyság repülőtereit érő „drónbehatások” vizsgálata céljából, mely a „Dedrone UK Airport Counter-Drone Study 2018” címet kapta. 4 helyszínen, 148 napon keresztül vizsgálták a drónos aktivitást, és csaknem 285 drónt detektáltak. A tanulmány kitér az alkalmazott technológiára, az összegyűjtött adatokra és a főbb megállapításokra.

A legfontosabb észrevételek:

  • Az engedély nélküli drónos repülések a repülőterek környékén valós problémák, nem csupán anekdoták. Tavaly több esetben is megzavarták drónokkal az Egyesült Királyság repülőtereit, melyek hatalmas bevétel kiesést okoztak a futópályák lezárása miatt.
  • A drón pilóták a technológiák széles spektrumát alkalmazzák, és a detektáló technológiának minden drónmozgást érzékelnie kell, a drón gyártójától függetlenül.
  • A drónpilóták azonos időben, azonos napokon hajtják végre a repüléseket a repülőterek környékén, így a repülőterek stratégiailag fel tudnak készülni a „portyázásra” ezekben az időszakokban. A behatolások nagy része hétvégente délutánonként észlelhető, amikor is a hobbi felhasználók saját részre készítenek felvételeket.

A tanulmány konklúziója szerint:

„Ezek az adatok megcáfolhatatlan bizonyítékként szolgálnak a drónok jelenlétére a repülőterek környezetében. A repülőtér üzemeltetőknek át kell gondolniuk, hogy hogyan közelítsék meg a drónokra vonatkozó biztonsági intézkedéseket, és hogy hogyan határozzák meg a drónok által okozott kockázatot a teljes biztonsági programjukhoz igazítva. A repülőterek sokoldalú biztonsági központok. Vannak tisztek, akik a repülőteret, a kerítést figyelik, valamint olyan alkalmazottak, akik a cargo csomagokat és az utas poggyászokat felügyelik. Több ezer safety és security elem van jelen egyetlen nap a repülőtéren, és minden elemnek eltérő biztonsági kockázata van. A légiforgalmi szabályozók és a repülőterek tudatában vannak annak, hogy mekkora veszélyt jelentenek a drónok a légterükre vonatkozóan. A repülőtér környezetében minden drón veszélyt jelent, a pilóta szándékától függetlenül. A repülőtér üzemeltetőknek proaktívnak kell lenniük a műveleteik megvédésében a behatolókkal szemben.”

A drónokat detektáló technológia telepítésének hiánya a repülőtereken, csak akkor lesz fokozottabban veszélyes, ha több incidens fog történni. A Gatwick Repülőtéren történt események is rávilágítottak arra, hogy a drónok hatalmas károkat tudnak okozni és a folyamatokat is meg tudják zavarni, melyeknek hatására az utasok frusztrálttá válnak és a légitársaságoktól is elveszik a lehetőséget, hogy biztonságos és tiszta légtérben repülhessenek.

Nevezetes incidensek, amiket drónok okoztak:

  • Átirányított járatok, késő utasok, megrekedt folyamatok. Ezek a jellemző jelenségek, ha egy drón megjelenik egy nemzetközi repülőtér környezetében. Az Oslo Repülőtéren egy napon két drónt is észleltek, így sem az induló járatoknak nem tudtak felszállási engedélyt adni, sem a leszállókat nem tudták fogadni addig, amíg nem bizonyosodtak meg a légtér szabaddá tételéről. Egy személy volt a felelős az eseményekért, egy helyi ingatlanügynök, aki egy ingatlanról akart felvételeket készíteni. Az aucklandi repülőtér forgalmát is leállították 30 percre drónészlelés miatt, és Tel Avivban a Ben Gurion Repülőtéren is leállították az összes fel-és leszállást 15 percre.
  • Federal Agencies által vizsgált, drónhoz köthető repülőgép szerencsétlenség: Egy még tanuló helikopter pilóta és oktatója egy fának ütközött, miközben egy kis drónnal történő ütközést próbáltak megakadályozni. Miután a pilóta meglátta a drónt, az oktató átvette az irányítást és sikeresen ki is kerülte a drónt, ám a manőver közben a helikopter rotorja nekiütközött egy fának. Az U.S. National Transportation Safety Board és az FAA vizsgálja az ügyet.
  • Egy drón 130 ember életét veszélyeztette, amikor egy, a Gatwick Repülőtérre leszálló gép közelébe repült. A pilóta elmondása szerint a drón annyira közel volt, hogy már jobbnak látta átvenni az irányítást a robotpilótától. Erre azonban nem került sor, és egy közeli repülőtéren biztonságosan landolt a géppel.
  • Egy kanadai utasszállító repülőgép összeütközött egy drónnal. „Ennek nem lett volna szabad megtörténnie”- nyilatkozta Marc Garneau, a kanadai közlekedési miniszter a baleset után. „Ha a drón a pilótafülke ablakának csapódott volna és megsebesíti a pilótát, vagy a gép hajtóműjét rongálta volna meg, akkor az eset katasztrófával is végződhetett volna.”
  • „Nem világos, hogy hogyan került oda a drón”. Egy összetört drónt találtak a John F. Kennedy (JFK) repülőtéren New Yorkban egy rutin felmérés során.
  • Drónt használtak egy film készítése során az Indira Gandhi Nemzetközi Repülőtér mellett Delhiben, Indiában. 3 embert azonnal letartóztattak.
  • A kínai repülőtér számos drón incidenst észlelt, melyek drámai biztonsági intézkedéseket vontak maguk után. Közel 10,000 utas várakozott a Chengdu Shuangliu Nemzetközi Repülőtéren, miután több mint 60 járatot zavart meg 4 drón.
  • Egy pilóta nélküli légijármű 20-30 méterre repült el egy utasszállító mellett Edinburghban 4000 ft magasságon. Senki sem sérült az eset során, a gép biztonságban ért földet.

Forrás: www.unmannedairspace.com