Sok olyan levelet kapunk a drónpilótáktól, amelyben zárolt fiókjuk feloldásához kérnek segítséget, miután elmulasztották teljesíteni az éves adatfrissítést. Cikkünkben szeretnénk felhívni a figyelmet erre a jogszabályban foglalt kötelezettségre, és útmutatást adni, mi a teendő, ha a rendszer zárolja a felhasználói fiókot.
Az adatfrissítési kötelezettség mindenki számára ismert jogi kategória – számos szolgáltató egyeztet meghatározott időközönként az ügyfeleivel azért, hogy megbizonyosodjon a személyes adataik helyességéről. A mydronespace alkalmazás esetében is arra kérünk benneteket, hogy évente egyszer ellenőrizzétek a rendszerben meglévő információk pontosságát, vagyis újítsátok meg a regisztrációt. Hangsúlyozzuk, hogy akkor is szükség van ezen művelet elvégzésére, ha nincs változás a személyes adataitokban, mert ezzel megerősítitek a meglévő adatok helyességét.
A fiók zárolásához vezető út:
- A regisztráció megújításának időszerűségéről – egy héttel a határidő lejárta előtt – a rendszer automatikus figyelmeztető üzenetet küld. Ez az üzenet olykor a postafiók levélszemét mappájában landolhat, ezért érdemes megfelelő időközönként azt is ellenőriznetek.
- Amennyiben egy hét alatt nem tesztek eleget az adatfrissítési kötelezettségeteknek, kezdetét veszi egy 30 napos periódus – erről szintén értesítést kaptok –, amely alatt még elvégezhetitek a regisztráció megújítását és beléphettek az applikációba, de már nem tudjátok használni az alkalmazás funkcióit (pl. nem tudok a repülésetekhez légteret bejelölni).
- Az egy hónapos türelmi idő lejárta után – ha az adategyeztetést továbbra sem végzitek el – a rendszer zárolja a fiókotokat, ami azt jelenti, hogy már nem tudtok belépni az alkalmazásba, illetve az adategyeztetést sem végezhetitek el egyedül. A rendszer a fiók zárolásáról is küld üzenetet.
- A zárolás után a mydronespace még 60 napig tárolja az adataitokat, majd véglegesen törli a profilt. Erről szintén levélben értesültök.
A fenti folyamatról részletesebben olvashattok a mydronespace Adatkezelési Tájékoztatójában.
A zárolás után tehát egyedül már nem tudjátok elvégezni az adategyeztetést, illetve a fiókot sem használhatjátok többé. Ugyanakkor a törlésig (60 napig) még igénybe vehetitek a segítségünket, vagyis ideiglenesen feloldhatjuk a fiókotok zárolását, időt adva a regisztráció megújításához. Ezután egy évig ismét zavartalanul használhatjátok az applikációt.
A zárolás feloldásához a következőt kell tennetek:
- Küldjetek egy kérelmet a info@mydronespace.hu e-mail címre,
- a levélben tüntessétek fel a regisztrációhoz használt e-mail címet és telefonszámot.
Miután ideiglenesen feloldottuk a fiók zárolását, egy hetetek van a regisztráció megújítására, mielőtt a rendszer ismét zárolja a fiókot.
Felhívjuk a figyelmeteket arra, hogy a GoodID és a mydronespace két különálló rendszer. A GoodID egy olyan mobilalkalmazás, amelyen keresztül a mydronespace-es felhasználói profil létrehozása elengedhetetlen feltétele a mydronespace alkalmazás használatának. Bővebben a GoodID-ról a mydronespace GYIK-jában olvashattok.
Az adatfrissítési kötelezettség a mydronespace fiókra vonatkozik, ez nem érinti a GoodID mobilalkalmazását. Az abban tárolt okmányaitok, adataitok nem zárolódnak és nem is törlődnek. Viszont az adatfrissítés elvégzéséhez elengedhetetlen a GoodID használata, szükség esetén személyes adataitokat ebben az alkalmazásban kell frissítenetek.
Nem kell mást tennetek, mint a „Fiók létrehozása GoodID-val” gombra kattintva követni az utasításokat, ezáltal elvégezve a csupán néhány lépésből álló folyamatot – ha történt változás az adataitokban, akkor a megfelelő mezőben módosítsátok a megadott információkat.
A regisztráció sikeres megújítása esetén a következő válaszlevelet kapjátok:
Amennyiben a mydronespace már törli a fiókotokat – ismét hangsúlyozzuk, hogy ez a GoodID-ban tárolt adatokra nem vonatkozik – akkor ismét regisztrálnotok kell az alkalmazásba, ahogy azt korábban tettétek. Ám ekkor már nem tudjuk visszaállítani a naplózott repüléseiteket.