FEF28692-42BA-4682-9B0E-65E763DEC86ECreated with sketchtool. 4A43540B-1C28-4962-B449-90034EEF854FCreated with sketchtool. ECB1BDDA-B786-43A8-9FD7-EF996945CDC3Created with sketchtool. A34FE477-3312-4769-9533-6DA7FC21017DCreated with sketchtool. A8D4AAF0-673E-4A2F-B61C-C1980AAC8A34Created with sketchtool. D5F0A2A9-4853-4DB9-ABD8-38F5996859A6Created with sketchtool. F917CBD0-2B6C-4C4E-9DF1-3895D38C8D89Created with sketchtool. D9365696-F1DB-4850-8EF2-6179F2630B7CCreated with sketchtool. 174747ED-260B-46D5-92F9-65FEC16A2F11Created with sketchtool. arrow-down arrow-left arrow-right bflogo-201511bigfish breadcrumbarrow DFDF6064-34C9-494C-8E56-0F41EB688F25Created with sketchtool. circle-arrow 1CDE6570-4337-40E3-A28F-C3166B3846E2Created with sketchtool. facebook Asset 2galeria h3-lines hc-logo-single-line hc-uszt hc-youtube 3B913900-D411-429E-A722-318666A8E5AACreated with sketchtool. 8B3AE5D7-E6A3-4987-8BEC-4D572F313104Created with sketchtool. 7808A7A5-E6AD-4C8A-B1B6-A3F98AC1F75ECreated with sketchtool. 46CBBF29-A1C4-4965-A148-337FF4570255Created with sketchtool. FAE763BD-87CE-4522-9744-4D9075EA9E98Created with sketchtool. 65AE8A86-E4EA-452B-B1FF-B5C685074060Created with sketchtool. 6C297B72-A6FA-4095-B60A-FB7DE5828F6FCreated with sketchtool. 01662BE8-1806-44E7-B8B5-D04BDD6D68B8Created with sketchtool. E57EA7B1-8259-49E6-926E-247D00371D93Created with sketchtool. DA5BF16E-6084-439D-8902-508F1A86A98CCreated with sketchtool. CD7DAAC9-C179-4130-9DB4-042921B45398Created with sketchtool. 16E3D454-B10C-49D7-9E87-F8BA4A58F1E2Created with sketchtool. B9480AF0-7763-4A42-AC5C-CA335ED5B8FDCreated with sketchtool. 265DB14E-7E73-4CC1-8EE2-5A9EEEFF017ACreated with sketchtool. 6FBF28E8-96ED-4564-A582-A65BBBC88DD2Created with sketchtool. 13C05BE2-42CF-4E50-903F-A36816270AFFCreated with sketchtool. image-lines-small image-lines instagramkepnagyitas linkedin logo-slogan logo_sq magyarbrands MDS-powered-by-HCCreated with Sketch. MDS-powered-by-HCCreated with Sketch. 8C5A43CE-6930-48C1-AB1F-0872853A45ABCreated with sketchtool. 0599D005-5CA0-4EE3-A544-3403AF4E3EFBCreated with sketchtool. E8F959BC-AD47-4EB6-BC63-7E271D82829ECreated with sketchtool. pager-arrow-left pager-arrow-right Fill 3Created with Sketch. pilot-pipe B06AF457-4BBA-4052-A42C-E636CE7D0DD3Created with sketchtool. search-thin search small-arrow-down-grey small-arrow-down-white small-arrow-down

Adatfrissítés – Mit tegyek, ha zárolták a fiókomat?

Sok olyan levelet kapunk a drónpilótáktól, amelyben zárolt fiókjuk feloldásához kérnek segítséget, miután elmulasztották teljesíteni az éves adatfrissítést.  Cikkünkben szeretnénk felhívni a figyelmet erre a jogszabályban foglalt kötelezettségre, és útmutatást adni, mi a teendő, ha a rendszer zárolja a felhasználói fiókot.

Az adatfrissítési kötelezettség mindenki számára ismert jogi kategória – számos szolgáltató egyeztet meghatározott időközönként az ügyfeleivel azért, hogy megbizonyosodjon a személyes adataik helyességéről. A mydronespace alkalmazás esetében is arra kérünk benneteket, hogy évente egyszer ellenőrizzétek a rendszerben meglévő információk pontosságát, vagyis újítsátok meg a regisztrációt. Hangsúlyozzuk, hogy akkor is szükség van ezen művelet elvégzésére, ha nincs változás a személyes adataitokban, mert ezzel megerősítitek a meglévő adatok helyességét.

A fiók zárolásához vezető út:

  • A regisztráció megújításának időszerűségéről – egy héttel a határidő lejárta előtt – a rendszer automatikus figyelmeztető üzenetet küld. Ez az üzenet olykor a postafiók levélszemét mappájában landolhat, ezért érdemes megfelelő időközönként azt is ellenőriznetek.
  • Amennyiben egy hét alatt nem tesztek eleget az adatfrissítési kötelezettségeteknek, kezdetét veszi egy 30 napos periódus – erről szintén értesítést kaptok –, amely alatt még elvégezhetitek a regisztráció megújítását és beléphettek az applikációba, de már nem tudjátok használni az alkalmazás funkcióit (pl. nem tudok a repülésetekhez légteret bejelölni).
  • Az egy hónapos türelmi idő lejárta után – ha az adategyeztetést továbbra sem végzitek el – a rendszer zárolja a fiókotokat, ami azt jelenti, hogy már nem tudtok belépni az alkalmazásba, illetve az adategyeztetést sem végezhetitek el egyedül. A rendszer a fiók zárolásáról is küld üzenetet.
  • A zárolás után a mydronespace még 60 napig tárolja az adataitokat, majd véglegesen törli a profilt. Erről szintén levélben értesültök.

A fenti folyamatról részletesebben olvashattok a mydronespace Adatkezelési Tájékoztatójában

A zárolás után tehát egyedül már nem tudjátok elvégezni az adategyeztetést, illetve a fiókot sem használhatjátok többé. Ugyanakkor a törlésig (60 napig) még igénybe vehetitek a segítségünket, vagyis ideiglenesen feloldhatjuk a fiókotok zárolását, időt adva a regisztráció megújításához. Ezután egy évig ismét zavartalanul használhatjátok az applikációt.

A zárolás feloldásához a következőt kell tennetek:

  • Küldjetek egy kérelmet a info@mydronespace.hu e-mail címre,
  • a levélben tüntessétek fel a regisztrációhoz használt e-mail címet és telefonszámot.

Miután ideiglenesen feloldottuk a fiók zárolását, egy hetetek van a regisztráció megújítására, mielőtt a rendszer ismét zárolja a fiókot.

Felhívjuk a figyelmeteket arra, hogy a GoodID és a mydronespace két különálló rendszer. A GoodID egy olyan mobilalkalmazás, amelyen keresztül a mydronespace-es felhasználói profil létrehozása elengedhetetlen feltétele a mydronespace alkalmazás használatának. Bővebben a GoodID-ról a mydronespace GYIK-jában olvashattok.

Az adatfrissítési kötelezettség a mydronespace fiókra vonatkozik, ez nem érinti a GoodID mobilalkalmazását. Az abban tárolt okmányaitok, adataitok nem zárolódnak és nem is törlődnek. Viszont az adatfrissítés elvégzéséhez elengedhetetlen a GoodID használata, szükség esetén személyes adataitokat ebben az alkalmazásban kell frissítenetek.

Nem kell mást tennetek, mint a „Fiók létrehozása GoodID-val” gombra kattintva követni az utasításokat, ezáltal elvégezve a csupán néhány lépésből álló folyamatot – ha történt változás az adataitokban, akkor a megfelelő mezőben módosítsátok a megadott információkat.

A regisztráció sikeres megújítása esetén a következő válaszlevelet kapjátok:

Amennyiben a mydronespace már törli a fiókotokat – ismét hangsúlyozzuk, hogy ez a GoodID-ban tárolt adatokra nem vonatkozik – akkor ismét regisztrálnotok kell az alkalmazásba, ahogy azt korábban tettétek. Ám ekkor már nem tudjuk visszaállítani a naplózott repüléseiteket.