Minden olyan légijármű pilóta nélküli légijárműnek (unmanned aircraft, UA) minősül, amely a fedélzetén tartózkodó pilóta nélkül üzemel vagy amelyet ilyen üzemmódra terveztek, és amely önálló vagy távirányítással történő üzemelésre képes.
Ez a meghatározás magában foglal minden olyan légijárművet, amelynek a fedélzetén nem tartózkodik pilóta, beleértve a rádióvezérelt modellrepülőket (kisebb hajtóművel rendelkező, rögzített szárnyú repülők, helikopterek, vitorlázók), függetlenül attól, hogy rendelkeznek-e rögzítésre alkalmas kamerával vagy más szenzorral.
A vonatkozó jogszabályok a drónra, annak rendszerére és további berendezésére egységesen a pilóta nélküli légijármű-rendszer (unmanned aircraft system, UAS) fogalmát használja. A pilóta nélküli légi jármű-rendszer (UAS) áll a pilóta nélküli légi járműből (drónból), a földi irányítóállomásból (pl. GCS, RC, RPS), a légijármű irányításához szükséges rádiókapcsolatból (megjegyzés: és/vagy az ezt biztosító antennarendszerből) és magából az irányítást végző személyzetből (pl. távoli pilóta).
Az RPAS (Remotey Piloted Aircraft Systems) az UAS egyik alkategóriája. Az UAS fogalma magában foglalja mind az RPAS-t, mind a teljesen autonóm UAS-t. Az autonóm művelet egy olyan művelet, amely során a pilóta nélküli légijármű a távoli pilóta beavatkozási lehetősége nélkül működik.