Pilóta nélküli légijárművel lebonyolított műveletek az alábbi feltételek együttes teljesülése esetén sorolandók a nyílt kategóriába:
- a pilóta nélküli légijármű maximális felszálló tömegének (MTOM) kevesebbnek kell lennie, mint 25 kilogramm;
- a távoli pilótának a művelet teljes időtartama alatt a pilóta nélküli légijárművet látótávolságon belül (VLOS) kell üzemeltetni, kivéve, ha az eszköz képes követési üzemmódban (Follow me mode) történő repülésre, vagy, ha a műveletre pilóta nélküli légijármű-megfigyelő bevonásával kerül sor;
- a pilóta nélküli légijármű a repülés közben a föld felszínének legközelebbi pontjától (AGL) nem repülhet magasabbra 120 méternél, kivéve, ha mesterséges akadály feletti átrepülésre kerül sor; ha a pilóta nélküli légijármű egy 105 méternél magasabb mesterséges akadálytól vízszintesen mérve legfeljebb 50 méteres távolságra repül, akkor az akadályért felelős szerv kérésére a művelet magassága az akadály magasságától számított legfeljebb 15 méterrel megnövelhető;
- a távoli pilóta gondoskodik arról, hogy a pilóta nélküli légijármű az emberektől biztonságos távolságban maradjon, és ne repüljön át embertömeg felett;
- repülés közben a pilóta nélküli légijármű nem szállít veszélyes árut, és nem szór le semmilyen anyagot;
- a pilóta nélküli légijármű a C0-C4 UAS-osztályba tartozik, vagy saját építésű vagy az európai uniós jogszabályoknak megfelelően forgalomba hozott olyan UAS-típusnak minősül, amelyet 2023. január elseje előtt hoztak forgalomba.
Amennyiben a művelet nem hajtható végre a nyílt kategóriában, abban az esetben meg kell vizsgálni, hogy a művelet milyen feltételek teljesítése esetén végezhető el a speciális vagy az engedélyköteles kategóriában.